Thursday, October 7, 2010

aku ingin mencintaiMu~

Tuhan betapa aku malu

Atas semua yang Kau beri

Padahal diri terlalu sering

Membuat Mu kecewa


Entah mungkinkah aku terlena

sementara Engkau beri aku kesempatan

berulang kali agar aku kembali


Dalam fitrahku sebagai manuisa

untuk menghambakanMu

betapa tak ada apa-apanya

Aku dihadapanMU


Aku ingin mencintaiMu

setulusnya, sebenar-benar aku cinta

dalam doa, dalam ucapan,

dalam setiap langkahku


Aku ingin mendekatiMu

selamanya, sehina apapun diriku,

ku berharap untuk bertemu denganMu

Ya Rabbi~



.::Ya Allah ya Rabbi,aku memohon padaMu agar diberi kekuatan dan ketabahan menghadapi segala mehnah dan dugaan, di saat aku makin dekat denganMu.. aku makin diuji,mungkin ini adalah jalan utk aku lebih matang dan lebih dekat denganMu.Permudahkanlah aku untuk terus mengharungi liku-liku hidup yang penuh cabaran dan terus tsabat untuk berada dijalan da'wahMu.Setiap manusia di muka bumi Allah ini pasti tidak terlepas dengan ujian kerana "Dunia merupakan pentas ujian" setiap orang pasti tidak akan terlepas dari diuji mengikut kemampuan masing "Allah tidak membebani hambaNya melainkan kesanggupanNya" (2:286) ..InsyaAllah,ayat di bawah adalah kekuatan untuk aku terus kuat dan yakin dengan janji Allah.''::.



"Allah pasti akan menolong orang yang menolong (agama)Nya."

( al-Hajj 22:40)




وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ


Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak agama Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami ( yang menjadikan mereka gembira dan beroleh keredaan) dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya”

(al-'Angkabut 29:69)





~Terima kasih kepada sahabat dan akhwat expcially di Kahfi yang telah banyak memberi peluang pada ana untuk terus memperbaiki diri dan terus berada di jalan yang diredhaiNya,tidak lupa kepada sesiapa sahaja yang telah banyak membantu memberi semangat untuk terus kuat disaat diri dalam kelemasan~




No comments:

Post a Comment