Monday, September 5, 2011

Mencari BAHAGIA ?

بسم الله الرحمن الرحيم

" (iaitu) orang-orang yang beriman dan tenang dan tenteram hati mereka dengan mengingati Allah. Ingatlah dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenteram" ( 13 : 28 )



* ske sgt dgn video ni..sgt kretif dan b'manfaat semuanye gamba dambo box,huhu :)


Bahagia?? satu perkataan yg mampu mengambarkan maksud yang sangat bermakna bagi orang yg benar-benar memahami ertinya
Sungguh, kebahagian yang sebanar akan hadir jika Allah menjadi paksinya, segalanya akan menjadi tenang dan indah jika hati sentiasa bertaut hanya pada-Nya....kerana itu adalah cinta yg sebenar..cinta yg tidak pernah mengecewakan, menyakitkan, menyedihkan dan lain-lain perasan yg membuatkan hati jauh dari Allah. Sungguh,cinta ini sangat luar biasa..

Wahai hati, mengapa perlu risau mencari cinta?
hakikatnya, Allah kan lebih tahu mana yg terbaik buat kita...yg penting berusahalah menjadi yg terbaik, insyaAllah Allah pasti akan berikan yg terbaik juga buat kita..
Jangan risau, cinta yg luar biasa kan ada..cinta yang sentisa menerima diri kita seikhlasnya, menerima kekurangan,sentisa menerima taubat hambanya dan rasanyer tidak terkira sayangnya Allah pada kita semua...indah kan? MasyaAllah...^^

Optimis + usaha + doa + sabar = Tenang !!
( formula utk capai ketenangan...tp ingat, semuanya haruslah kembali kepada Allah )


"Ya Allah, untuk mengatakan cinta, aku takut derhaka. Untuk mengatakan tidak, aku takut berdusta. Aku hanya insan hina, yang sedang jatuh bangun di jalan berliku menuju-Mu. Bantulah aku, kesihanilah aku, sayangilah aku. Jangan KAU pinggirkan aku wahai Rahman, wahai Rahim.
"

_Muhasabah buat diri dan sahabat_ ^^

* if video d'atas bermasalah, silalah ke sini (maaf d' atas kesulitan) :
http://www.youtube.com/watch?v=erUSu3uc1IM&feature=related


Baiti Jannati, teratak 3600
050911 -2305-


No comments:

Post a Comment