Friday, November 2, 2012

Dimana kesungguhan ?

 بسم الله الرحمن الرحيم

Allahu Allah

Di mana kesungguhan kamu ??

Tatkala orang lain berkejar-kejar mencari Redha, engkau terhegeh-hegeh di belakang dan merasakan masih ada waktu lagi yang menunggu.Kamu yakin ke masa akan menunggu  ?? -_-

Huh,perasaan ini hadir tatkala merasakan banyak perkara yang dilakukan menjadi lambat dan tidak  bersemangat. Disaat aku sedang mentadabbur ayat tilawah yang dibaca...Allah tunjukkan ayat cintanya yg benar-benar terkena pada diri.

Zass..huh.mmg pedih.T_T

"Berangkatlah kamu baik dengan rasa ringan mahupun dengan rasa berat, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu di jalan Allah. yang demikian itu adalah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui." (At-Taubah:41)

Allahu rabbi..Dimana kesungguhan dan kekuatan kamu? Gerabak dakwah seperti menaiki kereta api,ia akn terus melaju jika kte tidak mahukannya..ia tidak memerlukan kita tapi kita yg memerlukannya. 


Sungguh...jalan ini memang panjang, ia benar-benar menuntut kesungguhan dan keazaman yang kuat, jika kita masih bermain-main dan tidak serius di jalan ini, gerabak ini pasti akan meninggalkan kita dan ia mungkin akan melambatkan kita bagi mencapai tujuan bagi mengapai redhaNya.

#Introspeksi iman -_-

Baiti Jannati
Teratak 3600
031112

 

No comments:

Post a Comment